Stå aldrig still!

Författare: Per Schlingmann
Köp boken

Utgivningsdag: 2013-08-21
Recensionsdag: 2013-09-04

Mediakontakt: Bonnierförlagens Press

Per Schlingmann är en av de mest inflytelserika kommunikatörerna och profilerna inom svensk politik under senare år. Han är en av arkitekterna bakom Moderaternas framgångsrika förvandling till De nya moderaterna som bidrog till valsegrar 2006 och 2010. I Stå aldrig still! beskrivs förändringsarbetet samt hur människor, företag och organisationer kan besluta om, leda och kommunicera förändring.

Några konkreta och inspirerande exempel på vad som krävs för att lyckas med förnyelse och positiv förändring är:

-  Var beredd att rubba dina cirklar.

-  Släpp historien och blicka framåt.

-  Lyssna till andra men också till din egen intuition.

-  Våga göra misstag, det är vägen till framgång.

-  Försök inte bli älskad av alla, däremot respekterad.

-  Ta fram din kreativitet och ha roligt!

I boken utvecklar Per Schlingmann sina tankar kring förändringsarbete med utgångspunkt i sin unika erfarenhet. Han visar hur man kan använda kommunikation och retorik för att främja förändring. Mot bakgrund av de omvälvande förändringar som sker i samhället och ekonomin ger han initierade exempel från en rad olika branscher - och visar övertygande att förändring angår alla!

"En bra bok i modern kommunikation och hur man inspirerar och genomför framgångsrika förändringar." Svensk Tidskrift

"Schlingmanns förkärlek för språket innebär att ordens magi ägnas stort utrymme i boken. Olika modeller och verktyg för förändring beskrivs, men också vilka motkrafter som ger sig till känna vid olika typer av organisationsförändringar och hur man kan hantera dessa. Boken borde finna läsare såväl bland politiskt intresserade som bland dem som har ett mer allmänt intresse av framgångsrik kommunikation." BTJ

"En utmanande och tankeväckande bok, som ger många goda råd för beslutsfattare på olika nivåer." Hemmets vän

"...Den som behöver inspiration till förändring får desto mer. 3/5" Jusektidningen

"De intressanta delarna av boken är också just de som handlar om förändringen av Moderaterna - vilket var en förutsättning för bildandet av Alliansen, och därmed i förlängningen för valvinsterna 2006 och 2010. Schlingmann lyfter fram flera exempel på hur Moderaterna förändrade sin kommunikation, både i text, bild och retorik." NU

"Det är mycket man ska tänka på om man vill leda förändring. Schlingmann scannar av det mesta. Det är bra, men det gör också att boken snarare är en idébok, än handbok. Den som förväntar sig handfasta råd och att göra-listor får inte så många, men den som behöver inspiration till förändring får desto mer." Jusek Tidningen

"För att få överblick över och inblick i flera av de stora omvandlingar och förändringar som idag sker inom många branscher och få inspiration till att leda förnyelse, rekommenderar jag denna bok då den belyser detta pragmatiskt och lättillgängligt." Kvalitetsmagasinet

"En bra bok i modern kommunikation och hur man inspirerar och genomför framgångsrika förändringar." Svensk Tidskrift

"Schlingmanns förkärlek för språket innebär att ordens magi ägnas stort utrymme i boken. Olika modeller och verktyg för förändring beskrivs, men också vilka motkrafter som ger sig till känna vid olika typer av organisationsförändringar och hur man kan hantera dessa. Boken borde finna läsare såväl bland politiskt intresserade som bland dem som har ett mer allmänt intresse av framgångsrik kommunikation." BTJ

"...Den som behöver inspiration till förändring får desto mer. 3/5" Jusektidningen

"De intressanta delarna av boken är också just de som handlar om förändringen av Moderaterna - vilket var en förutsättning för bildandet av Alliansen, och därmed i förlängningen för valvinsterna 2006 och 2010. Schlingmann lyfter fram flera exempel på hur Moderaterna förändrade sin kommunikation, både i text, bild och retorik." NU

"Det är mycket man ska tänka på om man vill leda förändring. Schlingmann scannar av det mesta. Det är bra, men det gör också att boken snarare är en idébok, än handbok. Den som förväntar sig handfasta råd och att göra-listor får inte så många, men den som behöver inspiration till förändring får desto mer." Jusek Tidningen

"En utmanande och tankeväckande bok, som ger många goda råd för beslutsfattare på olika nivåer." Hemmets vän

 "För att få överblick över och inblick i flera av de stora omvandlingar och förändringar som idag sker inom många branscher och få inspiration till att leda förnyelse, rekommenderar jag denna bok då den belyser detta pragmatiskt och lättillgängligt." Kvalitetsmagasinet

Visa mer

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2013-09-04 Genre: Samhälle och samhällsvetenskap Thema-kod: Samhälle och samhällsvetenskap Format (utgivningsdatum): Inbunden, 9789137141299 (2013-08-21); E-bok, epub2, 9789137141305 (2013-08-21)

Fler böcker av författaren

Stå aldrig still!

Författare: Per Schlingmann
Köp boken

Utgivningsdag: 2013-08-21
Recensionsdag: 2013-09-04

Mediakontakt: Bonnierförlagens Press

Per Schlingmann är en av de mest inflytelserika kommunikatörerna och profilerna inom svensk politik under senare år. Han är en av arkitekterna bakom Moderaternas framgångsrika förvandling till De nya moderaterna som bidrog till valsegrar 2006 och 2010. I Stå aldrig still! beskrivs förändringsarbetet samt hur människor, företag och organisationer kan besluta om, leda och kommunicera förändring.

Några konkreta och inspirerande exempel på vad som krävs för att lyckas med förnyelse och positiv förändring är:

-  Var beredd att rubba dina cirklar.

-  Släpp historien och blicka framåt.

-  Lyssna till andra men också till din egen intuition.

-  Våga göra misstag, det är vägen till framgång.

-  Försök inte bli älskad av alla, däremot respekterad.

-  Ta fram din kreativitet och ha roligt!

I boken utvecklar Per Schlingmann sina tankar kring förändringsarbete med utgångspunkt i sin unika erfarenhet. Han visar hur man kan använda kommunikation och retorik för att främja förändring. Mot bakgrund av de omvälvande förändringar som sker i samhället och ekonomin ger han initierade exempel från en rad olika branscher - och visar övertygande att förändring angår alla!

"En bra bok i modern kommunikation och hur man inspirerar och genomför framgångsrika förändringar." Svensk Tidskrift

"Schlingmanns förkärlek för språket innebär att ordens magi ägnas stort utrymme i boken. Olika modeller och verktyg för förändring beskrivs, men också vilka motkrafter som ger sig till känna vid olika typer av organisationsförändringar och hur man kan hantera dessa. Boken borde finna läsare såväl bland politiskt intresserade som bland dem som har ett mer allmänt intresse av framgångsrik kommunikation." BTJ

"En utmanande och tankeväckande bok, som ger många goda råd för beslutsfattare på olika nivåer." Hemmets vän

"...Den som behöver inspiration till förändring får desto mer. 3/5" Jusektidningen

"De intressanta delarna av boken är också just de som handlar om förändringen av Moderaterna - vilket var en förutsättning för bildandet av Alliansen, och därmed i förlängningen för valvinsterna 2006 och 2010. Schlingmann lyfter fram flera exempel på hur Moderaterna förändrade sin kommunikation, både i text, bild och retorik." NU

"Det är mycket man ska tänka på om man vill leda förändring. Schlingmann scannar av det mesta. Det är bra, men det gör också att boken snarare är en idébok, än handbok. Den som förväntar sig handfasta råd och att göra-listor får inte så många, men den som behöver inspiration till förändring får desto mer." Jusek Tidningen

"För att få överblick över och inblick i flera av de stora omvandlingar och förändringar som idag sker inom många branscher och få inspiration till att leda förnyelse, rekommenderar jag denna bok då den belyser detta pragmatiskt och lättillgängligt." Kvalitetsmagasinet

"En bra bok i modern kommunikation och hur man inspirerar och genomför framgångsrika förändringar." Svensk Tidskrift

"Schlingmanns förkärlek för språket innebär att ordens magi ägnas stort utrymme i boken. Olika modeller och verktyg för förändring beskrivs, men också vilka motkrafter som ger sig till känna vid olika typer av organisationsförändringar och hur man kan hantera dessa. Boken borde finna läsare såväl bland politiskt intresserade som bland dem som har ett mer allmänt intresse av framgångsrik kommunikation." BTJ

"...Den som behöver inspiration till förändring får desto mer. 3/5" Jusektidningen

"De intressanta delarna av boken är också just de som handlar om förändringen av Moderaterna - vilket var en förutsättning för bildandet av Alliansen, och därmed i förlängningen för valvinsterna 2006 och 2010. Schlingmann lyfter fram flera exempel på hur Moderaterna förändrade sin kommunikation, både i text, bild och retorik." NU

"Det är mycket man ska tänka på om man vill leda förändring. Schlingmann scannar av det mesta. Det är bra, men det gör också att boken snarare är en idébok, än handbok. Den som förväntar sig handfasta råd och att göra-listor får inte så många, men den som behöver inspiration till förändring får desto mer." Jusek Tidningen

"En utmanande och tankeväckande bok, som ger många goda råd för beslutsfattare på olika nivåer." Hemmets vän

 "För att få överblick över och inblick i flera av de stora omvandlingar och förändringar som idag sker inom många branscher och få inspiration till att leda förnyelse, rekommenderar jag denna bok då den belyser detta pragmatiskt och lättillgängligt." Kvalitetsmagasinet

Visa mer

Ladda ner omslag

Ladda ner 3D-omslag

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2013-09-04 Genre: Samhälle och samhällsvetenskap Thema-kod: Samhälle och samhällsvetenskap Format (utgivningsdatum): Inbunden, 9789137141299 (2013-08-21); E-bok, epub2, 9789137141305 (2013-08-21)

Fler böcker av författaren

Sök bland våra böcker och författare

Sök bland våra böcker och författare