» 2010
» 2009
» 2008
Ladda ner vår katalog
HALVA LIV AV MATS STRANDBERG
ÅRETS BOK

2010-02-02

mats strandberg
Mats Strandberg fick igår kväll ta emot priset för Årets Bok för sin roman Halva liv. Priset delades ut på Gaygalan i Stockholm och det är tidningen  QX:s läsare som röstat fram vinnaren.

Om Halva liv:
”Förlåt mig. Jag kan inte berätta varför. Leta inte efter mig. Hata mig inte.”

Jessica kan inte släppa tanken på sitt livs stora kärlek Jakob. Varför försvann han plötsligt utan närmare förklaring än ett kortfattat brev? Efter en längre tids depression försöker hon gå vidare och engagera sig i sitt arbete och en ny relation. Men ovissheten plågar henne.

När Jessicas farmor Viola dör får hon annat att tänka på. En handskriven bok som Viola efterlämnat avslöjar stora familjehemligheter, och Jessica tvingas omvärdera hela sin tillvaro.

I farmoderns hem på Österlen hinner det förflutna ikapp henne på flera olika plan och mysteriet med Jakob får en dramatisk upplösning.

Halva liv är en roman om hemligheter och lögner i såväl dagens som 1950-talets Sverige.

Mer om Gaygalan och alla pristagare kan du läsa här: http://www.qx.se/gaygalan/

Bokförlaget Forum AB    Box 3159    103 63 Stockholm    Besöksadress Sveavägen 56    Telefon 08-696 84 40

Stäng popupfönstret

Pressbilder på

Vänsterklicka (PC) eller Ctrl-klicka (Mac) på bilden för nedladdning av högupplöst bild!

« »

Får endast publiceras i anslutning
till redaktionellt material om .

Copyrightinnehavare/fotograf måste anges
i anslutning till bilden vid publicering.

Vid all annan användning av bilden kontakta
först

The picture cannot be used without a copyright request.
Please contact

Stäng popupfönstret

Bildmaterial ur

av

Vänsterklicka (PC) eller Ctrl-klicka (Mac) på bilden för nedladdning av högupplöst bild!

« »

Får endast publiceras i anslutning
till redaktionellt material om .

Fotograf/copyrightinnehavare måste anges
i anslutning till bilden vid publicering.

Vid all annan användning av bilden kontakta
först

The picture cannot be used without a copyright request.
Please contact

Stäng popupfönstret

Stäng popupfönstret