» 2012
» 2011
» 2010
» 2009
» 2008
Bläddra i våra kataloger
HALLÅ DÄR OLOF RÖHLANDER - ÅRETS
TALARE 2011

2012-02-16

Talarforum har utsett författaren och inspiratören Olof Röhlander till Årets talare 2011. Vi ställde några frågor till Sveriges mest efterfrågade föreläsare i näringslivet.

Talarforums motivering:

"Hans ambitioner och höga mål inspirerar andra att känna att det är möjligt att förändra sitt liv. Hans retorik, närvaro och stora humor håller högsta klass. Men det som gör Olof unik är hans engagemang, vilja, övertygelse och modet att gå sin egen väg. Som coach delar han med sig av egna och andras framgångar och misslyckanden, berör publiken i hjärtat, menar varje ord han säger och lever som han lär."

Foto: Oskar Kullander

Grattis till priset Årets Talare 2011 med Talarforum – hur känns det?
-Det känns jättebra och väldigt inspirerande att ha blivit utnämnd på det här viset. Jag har ju jobbat målmedvetet mot den här målbilden ända sedan 2006 så det kändes som det blev som jag hade tänkt mig.

Vad gör dig till en bra föreläsare?
-Det får man kanske fråga kunderna, men jag försöker jobba med en kombination av roligt-inspirerande-lärorikt. Kan man få med de där tre sakerna i ett föredrag samtidigt som man kan göra det på ett trovärdigt och personligt sätt, ja då blir det ofta bra. Jag har också tagit hjälp för att utveckla innehållet, hela tiden mot visionen "det perfekta föredraget". Det når man ju aldrig, men det är en bra idealbild att utgå ifrån anser jag.

2010 kom du ut med boken Det blir alltid som man tänkt sig – handbok i mentalstyrketräning. Kan vi se fram emot någon ny bok framöver?
-Ja, det kommer en ny bok nu till Bokmässan 2012!

Berätta om din Pepp App!
-Peppappen är en gratis-app till iPhone och Android som jag la ut förra våren. Den syftar till att ge motivation för vardagliga saker som att peppa sig inför ett viktigt möte eller komma tillbaka efter en tuff dag eller bara för att påminna sig om allt som går bra i livet. Till dags dator har ca 40 000 personer laddat ned den och vissa använder den varje dag. Eftersom den varit så pass uppskattat så håller jag nu på att spela in nya spår.

Om man vill se Årets talare på scen, vart ska man bege sig då?
-Då går man in på www.upphopp.se/oppnaforelasningar/ för där har jag lagt ut alla öppna föreläsningar under våren 2012. Vid tre tillfällen i vår kör jag här i Stockholm. Hoppas vi ses  på något öppet föredrag i vår!

Om Talarforum
Talarforum grundades 1995 och ingår tillsammans med dotterbolagen Speakersforum Finland, Eventforum Finland, Talerforum Norge och Competenceforum Estland i koncernen TF Group. Inom gruppen finns även företaget Eventforum som tillhandahåller projektledning av events. I Sverige har Talarforum kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Koncernen omsätter 140 miljoner kronor och har drygt 60 anställda. Talarforum har Europas största kompetensnätverk med över 8000 talare, utbildare, experter, moderatorer, underhållare och inspiratörer från såväl Sverige som resten av världen. Vi arbetar med drygt 4 000 matchingsuppdrag om året.

Läs mer om Talarforum här.

Bokförlaget Forum AB    Box 3159    103 63 Stockholm    Besöksadress Sveavägen 56    Telefon 08-696 84 40

Stäng popupfönstret

Pressbilder på

Vänsterklicka (PC) eller Ctrl-klicka (Mac) på bilden för nedladdning av högupplöst bild!

« »

Får endast publiceras i anslutning
till redaktionellt material om .

Copyrightinnehavare/fotograf måste anges
i anslutning till bilden vid publicering.

Vid all annan användning av bilden kontakta
först

The picture cannot be used without a copyright request.
Please contact

Stäng popupfönstret

Bildmaterial ur

av

Vänsterklicka (PC) eller Ctrl-klicka (Mac) på bilden för nedladdning av högupplöst bild!

« »

Får endast publiceras i anslutning
till redaktionellt material om .

Fotograf/copyrightinnehavare måste anges
i anslutning till bilden vid publicering.

Vid all annan användning av bilden kontakta
först

The picture cannot be used without a copyright request.
Please contact

Stäng popupfönstret

Stäng popupfönstret

Close this notice
Warning!
Du använder en gammal webbläsare
För att se denna webbplats korrekt måste du uppgradera till en nyare webbläsare.
Get Firefox 3.5
Get Internet Explorer 8
Get Safari 4
Get Google Chrome