» 2012
» 2011
» 2010
» 2009
» 2008
Bläddra i våra kataloger
LUCY DILLON GÄSTBLOGGAR PÅ BOKUS

2012-02-09

Lucy Dillon slog igenom med boken Ensamma hjärtan och hemlösa hundar som blev en stor succé. Nu är hon tillbaka med en ny hjärtevärmande berättelse vid namn Hundar, hus och hjärtats längtan. I samband med släppet av nya boken gästbloggar hon på Bokus Blogg.

Ur bloggen:

"Jag har två bassethundar, Violet och Bonham. Vår relation är ingen typisk matte-hund-relation, den är mer jämställd, där den ena parten har ansvar för att föda den andra samt då och då ordna med hälsokontroll. Med hundars logik är det demokratiskt och rätt att jag är en i flocken snarare än den som bestämmer. Och logiskt även för mig när jag förlorar mig i deras sorgsna ögon och stora skrynkliga tassar. Faktum är att de ofta har övertaget, och att uppfostra dem har blivit en strategisk kamp som jag inte är säker på att jag har vunnit."
Läs hela inlägget. 

LUCY DILLON älskar att dansa, debutromanen hette The Ballroom Class, "det är det bästa sättet att fly från stress och vardagliga bekymmer. Man känner sig glamorös, energifylld och upplivad - ungefär som att dricka champagne, men utan baksmälla dan efter", säger hon i en intervju

På Alla hjärtans dag kommer hon med en ny romantisk och hjärtevärmande bok, Hundar hus och hjärtats längtan, där återigen några härliga hundpersonligheter hjälper sina ägare att finna vänskap, kärlek och ny riktning i livet.

Utländsk press om boken:

“Warm, fluffy and fun”
Cosmopolitan

“...witty, heart-warming and a very real tale of loss and redemption” 
Stylist

“Walking Back to Happiness is the kind of read that makes me want to curl up in front of a fire, as it seems to be an appropriate setting for a book such as this. It's the kind of story you can immerse yourself in, and is one you end up not wanting to put down because it's just that enjoyable.”
Signaturen Leah på Amazon.com

Hundar hus och hjärtats längtan
En hjärtevärmande berättelse, precis som den älskade förra boken. Lucy Dillon när hon är som bäst!
Boken släpps så passande på Alla hjärtans dag.

Läs mer om boken här.
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar
Om kärlek, vänskap och villkorslös lojalitet - en hjärtevarm berättelse.
Boken blev en stor succé och har sålts i 125 000 exemplar.

Läs mer om boken här.

Bokförlaget Forum AB    Box 3159    103 63 Stockholm    Besöksadress Sveavägen 56    Telefon 08-696 84 40

Stäng popupfönstret

Pressbilder på

Vänsterklicka (PC) eller Ctrl-klicka (Mac) på bilden för nedladdning av högupplöst bild!

« »

Får endast publiceras i anslutning
till redaktionellt material om .

Copyrightinnehavare/fotograf måste anges
i anslutning till bilden vid publicering.

Vid all annan användning av bilden kontakta
först

The picture cannot be used without a copyright request.
Please contact

Stäng popupfönstret

Bildmaterial ur

av

Vänsterklicka (PC) eller Ctrl-klicka (Mac) på bilden för nedladdning av högupplöst bild!

« »

Får endast publiceras i anslutning
till redaktionellt material om .

Fotograf/copyrightinnehavare måste anges
i anslutning till bilden vid publicering.

Vid all annan användning av bilden kontakta
först

The picture cannot be used without a copyright request.
Please contact

Stäng popupfönstret

Stäng popupfönstret

Close this notice
Warning!
Du använder en gammal webbläsare
För att se denna webbplats korrekt måste du uppgradera till en nyare webbläsare.
Get Firefox 3.5
Get Internet Explorer 8
Get Safari 4
Get Google Chrome