Bokförlaget Forum, 2026-04-28

Foto: Thomas Klementsson

Rädda mig är en brutalt ärlig berättelse om kärlek, medberoende och ett liv i fritt fall

Den 11 juni 2026 utkommer Rädda mig av relationsrådgivaren Hannah Therese Arnhög. En självrannsakande och osentimental berättelse om att leva nära ett eskalerande missbruk, och vägen ut ur ett destruktivt liv fullt av fyllor, felbeslut och fuckboys.

I Rädda mig raseras bilden av det perfekta livet. Bakom en fasad av #couplegoals och perfekt matchade outfits monteras varje försök till familjeliv ner, innan fogarna ens hunnit torka i den nya drömvillan.

Uppriktigt berättar Hannah Therese Arnhög om vägen bort från det destruktiva medberoendet, mot ett tryggare liv för sig själv och sina barn, strösslat med oväntade lyckostunder.

Hannah Therese Arnhög:

– När hela drömlivet kraschade gick det upp för mig att allt ändå bara var charader. Avancerat och självskadande skådespeleri. Men när jag tvingades att se hur ful och smutsig verkligheten, och jag, var – kändes allt plötsligt så rent. Äntligen blev jag fri.

Som hyllad sex- och relationskrönikör har Hannah Therese Arnhög länge varit en röst för en sökande generation. När hennes egen tillvaro rämnar tvingas hon rikta blicken inåt mot de egna mönstren, valen och gränserna.

Om Hannah Therese Arnhög

Hannah Therese Arnhög är född i London och uppvuxen i Stockholm. Hon har varit verksam som sex- och relationskrönikör i Vecko-Revyn och medverkat i Ligga med P3 i Sveriges Radio. Hon har även arbetat som operativ partner på skivbolag. Idag bor hon i Stockholm med sina två barn.

Mediakontakt
Karin Wahlén, karin@kultpr.se