EQ. Känslomässig intelligens på jobbet
Beställ recensionsexemplar
E-bok mejlas ut som en länk från Elib på bokens utgivningsdatum. Bok i originalformat skickas ca 3 veckor före recensionsdatum och PDF-korrektur mejlas ut när det finns tillgängligt.
Du har ännu inte behörighet att beställa böcker från detta förlag. Kontakta press@bonnierforlagen.se om du vill utöka din behörighet.
Vill du beställa recensionsexemplar?
Logga inUtgivningsdag: 1998-09-02
Recensionsdag: 1998-09-02
Mediakontakt: Bonnierförlagens Press
Om du tror att analytisk förmåga, lojalitet mot arbetsgivaren eller kompetens är nyckeln till framgång i arbetslivet så är det dags att tänka om. De som klättrar snabbast inom ett företag är de som har hög EQ ¿ känslomässig intelligens. Enkelt uttryckt handlar EQ om att ha en kombination av god självkännedom och lyhördhet gentemot andra människor. Denna lättillgängliga handbok lär oss hur vi kan utveckla och tillämpa vår EQ på jobbet, och den riktar sig till både privatpersoner och företagsledare.
Hendrie Weisinger är psykolog och expert på hur man bemästrar ilska. Han undervisar på olika universitet om ledarskap och arbetsplatsförhållanden. Dessutom är han en av förgrundsfigurerna bland de forskare som myntat begreppet känslomässig intelligens. Han har tidigare skrivit flera framgångsrika böcker som rönt stor uppmärksamhet i medierna.
Detaljerad fakta
Recensionsdag: 1998-09-02 Översättare: Monica Svedberg Originalutgåvans titel: Emotional Intelligence Formgivare: Anders Timrén Antal sidor: 232 Mått: 165 x 235 x 20 mm Vikt: 554 g Format (utgivningsdatum): Inbunden, 9789137113616 (1998-09-02)