Boo.com
Köp bokenBeställ recensionsexemplar
Bok i originalformat skickas ca 3 veckor före recensionsdatum. Önskar du PDF-korrektur eller har frågor kontakta mediakontakten nedan.
Du har ännu inte behörighet att beställa böcker från detta förlag. Kontakta press@bonnierforlagen.se om du vill utöka din behörighet.
Vill du beställa recensionsexemplar?
Logga inUtgivningsdag: 2011-04-01
Recensionsdag: 2011-04-15
Mediakontakt: Bonnierförlagens Press
Det lät så bra, att kunna shoppa dygnet runt, trehundrasextiofem dagar om året utan att ens behöva gå ut. Internet skulle revolutionera vårt sätt att leva. De tre unga svenskarna Ernst Malmsten, Kajsa Leander och Patrik Hedelin skulle sälja kläder över nätet och nå hela världen.
Medierna skapade bilden av boo.com som det hetaste e-handelsföretaget i Europa och investerare satsade miljardbelopp. Men bakom kulisserna pågick intriger och maktkamp mellan de tre grundarna där även investmentbanker som J.P. Morgan och Goldman Sachs var inblandade. Bara några månader efter lanseringen gick boo.com i konkurs och fyrahundra anställda i London, New York, Stockholm och München avskedades.
Journalisten Gunnar Lindstedt ger en unik och osminkad bild av penningslöseri och uppblåsta PR-kampanjer, en kritisk granskning av förra decenniets internethysteri där boo.com blev något av en symbol.
Detaljerad fakta
Recensionsdag: 2011-04-15 Genre: Skönlitteratur och relaterande ämnen Originalutgåvans utgivningsår: 2001 Omslagsformgivare: Ninni Oljemark Thema-kod: Skönlitteratur: allmänt, Samhälle och samhällsvetenskap Format (utgivningsdatum): Inbunden, 9789175884172 (2001-10-23); Pocket, 9789176438541 (2002-06-20); E-bok, epub2, 9789143512229 (2011-04-01); Häftad, 9789137500386 (2011-05-11); Häftad, 9789137500447 (2012-06-13)