Det sista kapitlet
Köp boken Lyssna på bokenBeställ recensionsexemplar
Bok i originalformat skickas ca 3 veckor före recensionsdatum. Önskar du PDF-korrektur eller har frågor kontakta mediakontakten nedan.
Du har ännu inte behörighet att beställa böcker från detta förlag. Kontakta press@bonnierforlagen.se om du vill utöka din behörighet.
Vill du beställa recensionsexemplar?
Logga inUtgivningsdag: 2024-06-18
Recensionsdag: 2024-06-18
Mediakontakt: Marie Jungsand
I den sista, storslagna, delen i serien ”Systrarna från Fjällbacka” är Hildur förväntansfull inför resan till Amerika. På gården i Wisconsin ska hon och Thomas Hellberg bilda familj och föda upp djur. Framtiden ser oändligt ljus ut. Fast tillvaron blir inte så som hon hoppats. Till familjen i Fjällbacka skriver hon att Thomas är en underbar make och far. Inget kunde vara längre från sanningen. Hennes tvillingsyster Signe, som har fått tjänst som maskinskriverska och husa i Fjällbacka, kämpar mot sina känslor för sonen i den högborgerliga familjen hon arbetar för. Hjälplös dras hon in i rivaliteten mellan honom och hans bror. Är Signe bara en bricka i ett vidrigt spel? Vem kan hon lita på när katastrofen är ett faktum?
”Mycket intressant serie som baseras på Åsas egen släkt. Kvinnokraft! Både i Sveige och Amerika i början på 1900-talet. Har ni inte läst denna serie så gör det!” ordochaventyr
”Underbar serie med väl tecknade karaktärer och fantastiska miljöbeskrivningar! Rekommenderas varmt.” gittansbibliotek
”Vilken gåva att kunna skriva så här levande! Underbart läsflyt och så fin läsning. Så tomt det känns när det är slut.” millansbokhylla
”Det är en varm och innerlig historia med kärlek för karaktärerna.” miasbok
”Berättelsen i denna är lika fantastisk som i de andra böckerna. Det är så otroligt vilka starka kvinnor vi får möta.” ewasboktips
”Hela serien om systrarna i Fjällbacka kan jag varmt rekommendera och inte minst denna bok som är en av de bästa av Åsa.” bigganpiggan
”SOM jag har älskat denna trilogi om systraran från Fjällbacka! Jag sörjer att det nu är slut, men Åsa har så fint knutit ihop säcken och jag är så tacksam över att få ha tagit del av den. Om du missat dessa fantastiska böcker så kan jag bara uppmana: LÄS!” mariasbibliotek
Detaljerad fakta
Recensionsdag: 2024-06-18 Genre: Skönlitteratur och relaterande ämnen Originalutgåvans utgivningsår: 2024 Omslagsformgivare: Eva Lindeberg Platser: New york Serie: Systrarna från Fjällbacka Thema-kod: Historiska romaner, Feelgood Antal sidor: 320 Mått: 145 x 225 x 23 mm Vikt: 372 g Format (utgivningsdatum): Inbunden, 9789137501000 (2024-06-18); E-bok, epub2, 9789137501017 (2024-06-18); Ljudbok, digital, 9789137509761 (2024-06-18)